Głównym celem Laboratorium systemów technodydaktycznych jest umożliwienie kształcenia w zawodzie technik mechatronik oraz e‑learningowego uzupełniania kwalifikacji poszukiwanych na rynku pracy w systemie szkoleń zawodowych oraz na uczelniach wyższych.

Stanowiska technodydaktyczne do e-learningu programowania sterowników PLC w laboratroium ITeE-PIB przeznaczone są dla szkół, uczelni i centrów kształcenia (automatyka, programowanie PLC, mechatronika). Stanowią także dobrą bazę treningową dla inżynierów utrzymania ruchu. Proponowane rozwiązania mogą także być metodą weryfikacji wiedzy i umiejętności kandydata aplikującego na wybrane stanowisko w firmie. Koncepcja stanowisk technodydaktycznych, w których może być zastosowany dowolny model fizyczny, umożliwia ich wykorzystanie także jako metody promocji nowych rozwiązań z zakresu sterowania procesami przemysłowymi na konferencjach oraz targach.

Model fizyczny stanowiska wyposażony jest w sensory i aktuatory połączone poprzez układ separacji galwanicznej ze sterownikiem użytkownika i sterownikiem zabezpieczeń. Bezpieczeństwo użytkownika zapewniają układy separacji galwanicznej. Układ zaworów, siłowników, czujników umożliwia sterowanie procesem technologicznym. Stanowiska technodydaktyczne pracują w obiegu zamkniętym. Konstrukcja stanowiska ze sterownikiem zabezpieczeń uniemożliwia wygenerowanie stanów niebezpiecznych dla obiektu fizycznego przez użytkownika stanowiska, szkolony może samodzielnie wykonywać zadania metodą prób i błędów.

Zaawansowane stanowiska technodydaktyczne:

 4  2  1  3  6
regulacja
ciśnienia
regulacja
poziomu
cieczy
transport
technologiczny
fotowoltaika napęd servo
pdfPobierz pdf pdfPobierz pdf pdfPobierz pdf

Podstawowe stanowiska technodydaktyczne:

 koziolki 22  koziolki 11  koziolek 3
pomiar temperatury,
wilgotności i drgań
pomiar drgań ciśnienia,
regulacja przepływu powietrza
stanowiska do samodzielnego montażu


Istnieje możliwość wykonania dedykowanych stanowisk technodydaktycznych z modelami fizycznymi według potrzeb.

 

Stanowiska technodydaktyczne są wykonywane także w wersji ze zdalnym dostępem, który umożliwia kształcenie z wykorzystaniem metod e-learningu w dowolnym czasie i z dowolnego miejsca. Integracja tradycyjnego nauczania z e-learningiem w zakresie programowania sterowników PLC i pulpitów operatora HMI pozwala użytkownikom na zdobycie wiedzy teoretycznej oraz umiejętności praktycznych. System zdalnego dostępu do stanowisk dydaktycznych umożliwia ich programowanie, obsługę i nadzór oraz gwarantuje najwyższe bezpieczeństwo danych poprzez ich szyfrowanie. Od użytkownika wymagane jest jedynie posiadanie komputera PC lub urządzenia mobilnego oraz dostępu do sieci Internet.

 

Koncepcja laboratorium ze zdalnym dostępem do stanowisk technodydaktycznych uwzględnia metody nauczania: tradycyjne kształcenie ze zdalnym nauczaniem (e-learning), wpisując się tym doskonale w ideę blended learningu.

 blended 2

W ramach zdalnego dostępu do stanowisk oferujemy także zdalną komunikację z laboratorium ITeE-PIB, w którym znajdują się stanowiska do programowania sterowników PLC w zakresie:

  • regulacji ciśnienia,
  • regulacji poziomu cieczy,
  • transportu technologicznego,
  • sterowania serwomotorem,
  • sterowania ogniwem fotowoltaicznym.

Zdalny dostęp do stanowisk w laboratorium ITeE-PIB oferujemy wraz ze stanowiskiem uruchomieniowym do nauki programowania.

secomea itee

Dostęp do stanowisk technodydaktycznych w laboratorium ITeE-PIB może być realizowany w systemie 24 h przez 7 dni z dowolnego miejsca. W celu połączenia ze stanowiskiem wymagany jest komputer PC lub urządzenie mobilne, połączone z siecią Internet.

Ta strona używa cookie. Korzystając z tej strony wyrażasz zgodę na używane cookie zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.

Zrozumiałem

Obszary działalności

tekst alternatywny dla flash